Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k vylepšení sociálního klimatu školy - posílení pozitivních vztahů mezi všemi subjekty školy, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Školní speciální pedagožka
Mgr. Kateřina Pochmannová 261 261 887 l. 118
Výchovná poradkyně 1. - 5. ročník
Mgr. Zdeňka Zděnková, tel. 261 261 887 l. 123, 118
Výchovná poradkyně 6. - 9. ročník
Mgr. Markéta Benešová, MBA tel. 261 261 887 l. 103
Kariérní poradkyně
Mgr. Zdeňka Zděnková, tel. 261 261 887 l. 123, 118
Kurzy češtiny pro děti s odlišným mateřským jazykem
Mgr. Olga Boucová, 1. – 9. ročník, tel. 261 261 887 l. 123
Školní metodik prevence
RNDr. Monika Matějková, tel. 261 261 887 l. 120
Školní psycholožka
Mgr. Jitka Nesnídalová, tel. 261 261 887 l. 118
Školní psycholožka - PPP Praha 4
Mgr. Hana Žáčková, PPP Praha 4, Francouzská 56, hzackova@ppppraha.cz, tel. 267 997 032, 267 997 031
________________________________________________________________________________________________
Školní speciální pedagog / pedagožka
Mgr. Kateřina Pochmannová
Tel. 261 261 887 l. 118
e-mail: pochmannova@zsbitovska.cz
Školní speciální pedagožka
Mgr. Kateřina Pochmannová 261 261 887 l. 118
Výchovná poradkyně 1. - 5. ročník
Mgr. Zdeňka Zděnková, tel. 261 261 887 l. 123, 118
Výchovná poradkyně 6. - 9. ročník
Mgr. Markéta Benešová, MBA tel. 261 261 887 l. 103
Kariérní poradkyně
Mgr. Zdeňka Zděnková, tel. 261 261 887 l. 123, 118
Kurzy češtiny pro děti s odlišným mateřským jazykem
Mgr. Olga Boucová, 1. – 9. ročník, tel. 261 261 887 l. 123
Školní metodik prevence
RNDr. Monika Matějková, tel. 261 261 887 l. 120
Školní psycholožka
Mgr. Jitka Nesnídalová, tel. 261 261 887 l. 118
Školní psycholožka - PPP Praha 4
Mgr. Hana Žáčková, PPP Praha 4, Francouzská 56, hzackova@ppppraha.cz, tel. 267 997 032, 267 997 031
________________________________________________________________________________________________
Školní speciální pedagog / pedagožka
Mgr. Kateřina Pochmannová
Tel. 261 261 887 l. 118
e-mail: pochmannova@zsbitovska.cz
Hlavní oblasti podpory:
- koordinuje poradenské služby ve škole
- metodicky vede asistenty pedagoga
- poskytuje pedagogickým pracovníkům školy metodickou pomoc a odborné informace z oblasti speciální pedagogiky, pomáhá při jejich aplikaci
- koordinuje spolupráci se speciálně pedagogickým centrem (SPC), pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a dalšími specializovanými pracovišti
- vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zařazuje je do speciálně-pedagogické péče
- připravuje a ovlivňuje podmínky pro integraci dětí ve spolupráci s dalšími odborníky
- dlouhodobě sleduje a pravidelně vyhodnocuje proces individuální integrace
- provádí speciálně-pedagogické diagnostické činnosti
- pomáhá vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- poskytuje podporu žákům s narušenou komunikační schopností
- navrhuje a pomáhá realizovat opatření, která směřují ke zkvalitnění vzdělávací práce školy v oblasti speciální pedagogiky
- poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům žáků nebo jejich zákonným zástupcům
- zajišťuje speciální pomůcky a didaktické materiály
- realizuje speciálně-pedagogické vzdělávací činnosti a poskytuje reedukační péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
- dodržuje etický kodex poradenského pracovníka
Výchovný poradce
výchovná poradkyně pro 1. - 5. ročník
Mgr. Zdeňka Zděnková
tel. 261 261 887 l. 123, 118
e-mail: zdenkova@zsbitovska.cz
výchovná poradkyně pro 6. - 9. ročník
Mgr. Markéta Benešová, MBA
tel. 261 261 887 l. 103
e-mail: benesova@zsbitovska.cz
Hlavní oblasti podpory:
1. Péče o žáky s výukovými potížemi a zdravotním postižením
- ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky s výukovými problémy
- zajišťuje případné vyšetření v PPP, SPC
- vede evidenci integrovaných žáků ve škole a podílí se spolu s ostatními pedagogy
- zpracování dokumentace pro integrované žáky
- metodicky pomáhá učitelům poskytujícím nápravnou péči
- pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
2. Péče o žáky s výchovnými problémy
- v součinnosti s ostatními pedagogickými pracovníky iniciuje vyhledávání a šetření žáků, jejichž jednání a chování vyžaduje zvláštní pozornost
- spolupracuje s dalšími institucemi
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích
3. Další činnost
- předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
- informuje žáky a jejich rodiče o činnosti PPP Prahy 4, SPC a o dalších poradenských službách (Úřad práce, sociální péče, krizová centra)
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích v době pobytu ve škole
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče spolu s třídními učiteli, sleduje žáky ze znevýhodňujícího sociálně-kulturního prostředí
- spolupracuje se členy ŠPP
4. Vedení dokumentace
- soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči
- vede databázi žáků s vývojovými poruchami učení, integrovaných žáků a pravidelně ji aktualizuje
- vede evidenci individuálních studijních plánů
- spolu s ostatními pedagogy a PPP provádí vyhodnocení účinnosti individuálních studijních plánů
Kariérní poradkyně
Mgr. Zdeňka Zděnková
tel. 261 261 887 l. 123, 118
e-mail: zdenkova@zsbitovska.cz
Hlavní oblasti podpory:
- poskytuje poradenskou činnost v oblasti volby povolání pro žáky a rodiče
- informuje o studijních možnostech, pomáhá při vyplnění a včasném odeslání přihlášek ke studiu
- spolupracuje s třídními učiteli v dané problematice
- spolupracuje s třídními učiteli 5. a 7. ročníků (6, 8 a 4 letá gymnázia)
- organizuje schůzky zástupců SŠ s vycházejícími žáky a jejich zákonnými zástupci
- zpracovává přehledy o přijetí žáků
Školní metodik prevence
RNDr. Monika Matějková
tel. 261 261 887 l. 120
e-mail: matejkova@zsbitovska.cz
Hlavní oblasti podpory:
- tvorba a realizace Preventivního programu – sledování rizik vzniku a projevů sociálně patologických jevů a jejich řešení
- monitorování sociálně patologických jevů či jejich rizik
- poskytování přímé pomoci žákům a jejich rodičům s rizikem či projevy sociálně patologických jevů
- spolupráce při zajišťování besed a přednášek a aktivit pro třídní kolektivy
- aktivní spolupráce s rodinou v případě krizové intervence
- koordinace spolupráce školy s Policií ČR, PPP, krizovými centry, kurátory a dalšími odborníky
- realizace a koordinace aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, agresivity, násilí, sexuálního zneužívání, vandalismu, kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů
- prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností
- metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů
- spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd
- prevence rasismu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti
- poskytování informačních a metodických materiálů
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření
Školní psycholožka
Mgr. Jitka Nesnídalová
tel. 261 261 887 l. 118
e-mail nesnidalova@zsbitovska.cz
Hlavní oblasti podpory
1. Diagnostika, depistáž:
Mgr. Jitka Nesnídalová
tel. 261 261 887 l. 118
e-mail nesnidalova@zsbitovska.cz
Hlavní oblasti podpory
1. Diagnostika, depistáž:
- spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání
- depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách
- diagnostika při výukových a výchovných problémech žáků
- depistáž a diagnostika nadaných dětí
- zjišťování sociálního klimatu ve třídě
- screening, ankety, dotazníky ve škole
- depistáž žáků se sociálním znevýhodněním
2. Konzultační, poradenské a intervenční práce:
- péče o integrované žáky (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení)
- individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení), krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce
- prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení, apod.)
- kariérové poradenství u žáků - diagnostika
- techniky a hygiena učení (pro žáky), skupinová a komunitní práce s žáky
- koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
- podpora spolupráce třídy a třídního učitele
- individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání
- konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí
- pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí
3. Metodická práce a vzdělávací činnost:
- participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání
- metodická pomoc třídním učitelům
- pracovní semináře pro pedagogické pracovníky (konzultace a metodické vedení)
- účast na pracovních poradách školy
- koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé)
- koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními
- metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu
- besedy a osvěta (zákonným zástupcům)
- prezentační a informační činnost
- participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole
- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům při přípravě vyrovnávacích opatření žáků se sociálním znevýhodněním a žáků se zdravotním znevýhodněním